Osoba pracująca na stanowisku kierownik dystrybucji logistyki jest odpowiedzialna za dział dystrybucji i logistyki w swojej firmie. Podległych pod nią jest grupa pracowników – specjalistów w swojej dziedzinie. Ich zadaniem jest opracowywanie sposobów na dotarcie do jak największej liczby odbiorców z danym produktem. Aby tego dokonać, niezbędne są różne analizy, wytyczanie nowych tras, poszukiwanie jak najbardziej ekonomicznych sposobów dystrybucji towarów i realizowanie ich.
Zadaniem kierownika dystrybucji i logistyki jest nadzór nad podległymi mu pracownikami i kontrolowanie efektów ich pracy. Kierownik przygotowuje raporty, które zdaje przełożonym, a także jest cały czas obecny na miejscu, aby rozwiązywać merytoryczne problemy, które na bieżąco pojawiają się w pracy całego działu. Kierownik musi też być osobą dyspozycyjną oraz mobilną, ponieważ część jego pracy odbywa się w biurze, a część wymaga kontaktów z poszczególnymi odbiorcami.
Praca kierownika dystrybucji wymaga również kontaktu z kierownictwem innych działów w celu opracowywania możliwie jak najbardziej efektywnych sposobów zaopatrzenia klientów oraz współpracy z kontrahentami. Dzięki jego pracy działanie przedsiębiorstwa jest dynamiczne i przynosi pożądane efekty sprzedażowe.
Zostaw odpowiedź