Poprawne Curriculum Vitae
Każda osoba, która pragnie podjąć zatrudnienie w charakterze kierownika ds. dystrybucji i logistyki prędzej lub później będzie musiała dostarczyć do pracodawcy niezbędne dokumenty rekrutacyjne, na które zazwyczaj składa się życiorys (CV) i list motywacyjny. O ile list motywacyjny jest swoistym uzupełnieniem życiorysu, który nie zawsze jest wymagany, o tyle curriculum vitae to najbardziej podstawowy dokument, bez którego na rynku pracy ani rusz, kierownik ds. dystrybucji i logistyki Legnica.
CV stanowi pierwszą wizytówkę kandydata przed potencjalnym pracodawcą i służy do wstępnej oceny jego osoby. W swoim CV kandydat powinien zaciekawić pracodawcę swoimi kwalifikacjami i umiejętnie przedstawić swoją osobę. Dobre CV musi być zwięzłe i estetycznie napisane.
PODSTAWOWE ZASADY SPORZĄDZANIA CV:
- format A4, biały papier, maksymalna objętość 2 strony;
- uporządkowany tekst, wypunktowane najważniejsze informacje;
- życiorys powinien być skierowany do właściwego pracodawcy i napisany pod kątem pracy na stanowisku kierownika;
- informacje zawarte w CV muszą być zgodne z prawdą.
ELEMENTY DOBREGO CV:
- dane osobowe (imię, nazwisko, adres);
- wykształcenie – należy podać pełną nazwę szkoły i/lub uczelni wraz z wydziałem, kierunkiem, specjalizacją;
- doświadczenie zawodowe – poprzednie miejsca pracy, stanowisko i zakres obowiązków oraz ważniejsze zadania, które wchodziły w zakres pracy;
- sukcesy zawodowe;
- znajomość języków obcych;
- obsługa komputera – w jakim stopniu i jakie programy kandydat potrafi obsługiwać;
- dodatkowe umiejętności przydatne w pracy- obsługa urządzeń biurowych, maszynopisanie;
- zainteresowania i hobby- zwięźle i krótko.
Zostaw odpowiedź