Wiele kierowniczych stanowisk polega na koordynowaniu pracy podległych sobie pracowników w danym dziale. Nie inaczej jest w przypadku kierownika dystrybucji, który jest odpowiedzialny za dział dystrybucji. Jego głównym zadaniem jest negocjowanie warunków umów z dostawcami i podwykonawcami, w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści finansowych i zminimalizowania nakładów własnych przedsiębiorstwa koniecznych do osiągnięcia wymaganej jakości dystrybucji.
Kierownik dystrybucji pracuje w klasycznym systemie ośmiogodzinnym, w godzinach pracy całego przedsiębiorstwa. Jego praca ma głównie charakter biurowy, dużo czasu spędza on w swoim biurze przy komputerze, przeglądając analizy, raporty, wykonując telefony i sporządzając dokumenty. Aby dostać taką pracę, należy legitymować się wykształceniem wyższym, najchętniej ekonomicznym lub pokrewnym do dystrybucji towarów i usług.
Zagadnienie dystrybucji jest bardzo rozległe, dlatego też kierownik musi posiadać szeroka wiedzę w zakresie transportu, logistyki, ekonomii. Jego praca jest bardzo odpowiedzialna – wymaga regularnego składania na ręce przełożonych odpowiednich raportów i analiz wskazujących na to, że dział dystrybucji dokłada wszelkich starań, aby dystrybucja odbywała się jak najbardziej efektywnie.
Zostaw odpowiedź