Ważne informacje
Kierownik ds. dystrybucji i logistyki jest osobą zarządzającą łańcuchem dostaw w firmie z branży logistycznej. Podstawowymi obowiązkami osoby zatrudnionej na tym stanowisku pracy są:
- organizacja i nadzór działalności dystrybucyjno-logistycznej na danym terenie,
- kontrola kosztów zbytu i transportu,
- odpowiedzialność za stan floty transportowej,
- nadzorowanie gospodarki magazynowej,
- koordynacja przepływu towarów na podległym terenie,
- analiza, kontrola i współdziałanie w optymalizacji systemu dystrybucji,
- prowadzenie negocjacji,
- koordynacja kontaktów firmy z klientami, dostawcami i partnerami.
Osoba ubiegająca się o stanowisku kierownika ds. dystrybucji i logistyki powinna mieć wykształcenie wyższe ekonomiczne, techniczne, transportowe lub logistyczne oraz znać w stopniu bardzo dobrym język angielski i obsługę komputera (głównie programy z pakietu MS Office). W procesie rekrutacyjnym ważną kwestię może odegrać doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy, znajomość technik zarządzania logistycznego i systemów informatycznych, a także silna osobowość, umiejętność nawiązywania kontaktów i umiejętności negocjacyjne. W pracy kierownika przydaje się kreatywność, inicjatywa w działaniu, strategiczne myślenie i zdolności organizacyjne.
Miejscem pracy kierownika jest biuro firmy. Jest to praca umysłowa, samodzielna, pod nadzorem. Kierownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz awansu (np. na stanowisko dyrektorskie), a jego wynagrodzenie kształtuje się na poziome od 4,5 do 10 tysięcy złotych.
Zostaw odpowiedź