W firmach kurierskich zwykle pracownicy doręczeń mają narzuconą kolejność rozwozu paczek. Wielu pracowników sprzeciwia się temu sposobowi doręczeń, jednak trasy planują specjaliści, fachowcy obliczający wskaźniki efektywności oraz kosztów. Kierownik dystrybucji logistyki kontroluje przebieg trasy i dopuszcza zmiany w niej, w razie zaistnienia nieoczekiwanych zdarzeń jak chociażby remont drogi czy wypadek samochodowy po drodze.
Tyczenie trasy ulega modyfikacji w praktyce, niemniej co do zasady jest podobne dla danego rejonu jaki obsługuje dany kurier. Firmy kurierskie inwestują dość duże pieniądze na optymalizację kosztów związanych z transportem. Stąd też warto jest korzystać z propozycji opracowanych nie na podstawie widzi mi się kierownika, ale na bazie danych statycznych, raportach samych kurierów.
Trasa tyczona przez dział logistyki jest sprawdzona i winna być optymalna mimo przyzwyczajeń czy sprzeciwów danego kuriera. Na jej podstawie liczony jest również przewidywany czas pracy kuriera. Zatem każda autorytarna zmiana trasy wpływająca na wydłużenie czasu jazdy, pracy kuriera nie wpływa pozytywnie na wypłatę pracownika, wręcz przeciwnie.
Zostaw odpowiedź